Laatste blog :(

16 juli 2017

Hello, daar ben ik voor de laatste keer.

Terwijl ik deze blog typ, zit ik weer thuis met het sombere weer van Nederland.

Op 10 juli, de laatste dag in Miami, heb ik Wynwood bezocht. Ik heb 's ochtends rustig aan gedaan en ben gaan lopen naar de Hop on Hop off stop op Washington Avenue. Op Lincoln Road eerst nog maar even iets lekkers gehaald en wat te drinken bij Starbucks. In Miami ben ik overgestapt op de groene route en dat was dus naar het Wynwood gedeelte.

Ik had alleen deze overstap net ff gemist, dus moest een uurtje wachten. Ik ben gaan lopen naar de Bayside Marketplace. Een overdekte winkelgelegenheid. Even wat rondgesnuffeld en een smoothie gehaald en toen was het tijd om te wachten bij de busstop.

Bayside Marketplace

Hard Rock Miami

Bij de Wynwood Walls ben ik uitgestapt. 2 uur later zou de volgende bus weer komen. Ik had dus even lekker de tijd om rond te kijken.

Wynwood

Hier waren echt ontzettend mooie kunstwerken te zien! Knap dat dit zo gemaakt wordt en ook wel bijzonder. Overal waar je kijkt in die wijk, zijn wel kunstwerken gemaakt op de muren. Hier een kleine selectie, maar in de foto's meer. En dit zijn nog niet alle foto's!

Wynwood

Toen ik dit allemaal gezien had heb ik even wat gedronken bij de bar die daar op het terrein ligt en nog wat rondgekeken in de winkeltjes. Eigenlijk was de tijd voorbij gevlogen. Ik ging weer terug in de bus en pakte de overstap weer naar Miami Beach. Ik ben bij een dicht punt uitgestapt zodat ik naar La Sandwicherie kon.

Het was inderdaad heerlijk Anneke en Mieke, alleen met de beugel was het niet zo handig haha. Dus met een plastic mesje en vorkje het in stukjes proberen te snijden, volgens mij vonden ze het maar gek.

La Sandwicherie

Ik heb Club Deuce wel op de foto gezet maar niet meer naar binnen gegaan. Zoals ik zei was de tijd aardig snel gegaan en ik wilde nog even een kleine koffer er bij halen voor de spullen, zodat ik niet in de problemen zou komen met het gewicht van de grote koffer. Door het schilderij die ik had gekocht in Key West zou dat wel het geval zijn. Want bij Denver naar Orlando was het 2 pond te zwaar waar al moeilijk over gedaan werd. :)

Club Deuce

Ik heb de kleine koffer gekocht op Lincoln Road en ben toen naar het appartement gegaan. Omdat ik laat had geluncht heb ik maar eerst de koffers opnieuw ingedeeld en ingepakt. Wat een gedoe toch altijd. Maar goed, terug is toch vaak makkelijker dan heen. Ik heb op internet even gezocht naar een restaurantje en had wat leuks gevonden. Het was niet al te ver lopen en ben lekker naar een Japans restaurantje gegaan. M'n eerste sushi weer geprobeerd met m'n beugel! Het ging wel, alleen zat natuurlijk de rijst tussen alle slotjes. Top! Maar daar werd het niet minder lekker om. :)

Ik besloot nog even om lekker over Lincoln Road te wandelen en een ijsje te halen bij Häagen-Dasz. Dat zou dan mijn laatste ijsje zijn van de vakantie. Gek dat die 3,5 halve week voorbij gevlogen zijn!

M'n laatste ijsje op de laatste avond!

Ik ging niet al te laat naar bed, want om 7.30 zou Arzu komen en die zou een taxi voor mij bellen voor naar het vliegveld. Uiteindelijk was ze er 7.15. Ik was er ruim op tijd en was zo door de security heen. Eerst vloog ik naar Chicago om daar de overstap naar Amsterdam te maken. Uiteindelijk duurde de vlucht 40 minuten minder lang ongeveer, dus had ruim de tijd in Chicago. Maar dat was maar goed ook, want het was DRUK!

Ik had gelukkig Premium, dus kon gemakkelijk inchecken. Hier was het ook niet druk trouwens. Maar de rij voor security :|. Ik kon gelukkig naar de rij waar je snel toegelaten werd, maar de andere rij stond aan de ingangsdeuren vol! Om tijd te besparen lieten ze je ook maar alles in de tas zitten, dus vloeistoffen; elektronica etc. Een gek gevoel! Wel lieten ze iedereen langs de drugshond lopen. Maar toch, wel aardig gek gevoel.

Afijn, ik was door de security en had nog 2 uur. Ik heb even gegeten bij het restaurantje waar we vorig jaar ook hebben gegeten. Nog even een typisch Amerikaanse burger, haha :) Op m'n gemakje ging ik naar de gate. Ik kwam rond 6.30 aan op 12 juli in Amsterdam. Pap stond klaar om mij op te halen met een roosje :) De bagage kwam aardig snel op de band en kon al snel richting de uitgang.

En toen door de aankomst deuren, nu zat het er echt op.

Weer thuis!

Wat heb ik ontzettend genoten van alle bezienswaardigheden, activiteiten, van de mensen die ik heb leren kennen etc.
Ik heb geen moment spijt gehad van dat ik heb besloten om alleen naar Amerika op vakantie te gaan. Ik heb een geweldige tijd gehad en zou zo terug willen!

Het mooiste van de reis vond ik denk ik toch wel Mount Evans in Colorado, Disney in Orlando en het meemaken van 4th of July. Maar eigenlijk was de hele reis een hele ervaring en ontzettend mooi!

Bedankt dat jullie mijn blog gevolgd hebben en ik hoop dat jullie er van hebben genoten!

Liefs,
Kimberly!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    16 juli 2017
    Hey Kimberly, welkom thuis! Echt een super gave vakantie heb je gehad. Ongelooflijk snel voorbij gegaan! Maar je hebt iets om met veel plezier op terug te kijken! Groetjes Anneke
  2. Astrid:
    16 juli 2017
    Fantastisch, maar heeel blij dat je weer thuis bent!!!!
  3. Maurice:
    17 juli 2017
    Welkom thuis! Snel een keertje bijpraten tijdens een etentje....