Deel 1 West- Amerika 2018

Hee hallo,

Een jaar later beginnen we weer met een blog, want we zitten weer in the United States of America! :D alleen dit jaar niet alleen, maar nu met Lucienne een ontzettend gave route gepland. Zo onwijs gaaf!

25 augustus

Daar gaan we! We hebben 's ochtends rond 8 uur afgesproken op Schiphol. Koffertje ingecheckt, nog even wat gedronken en toen door de douane. Dat ging mooi vlot en waren er zo doorheen.

Nog wat dingetjes gekocht en op naar de gate. Het vliegtuig had ietwat vertraging, maar verder was de vlucht prima. De vlucht duurde 11 uur, op een gegeven moment waren we er wel klaar mee.

Toen we geland zijn, zijn we met de taxi naar het hotel gegaan. Wat een ontzettend leuk hotel en een goede aanrader is dat, namelijk Mama's Shelter. Een leuk, hip hotel met een gave rooftop.

IMG_4515

FEQN9513

We hebben de spulletjes even neergezet en zijn toen de Walk of Fame opgegaan. Wat apart om daar te lopen nadat je allerlei foto's hebt gezien. Maar helaas zie je er ook veel armoede en mensen die drugs gebruikt hebben. We zijn wat winkeltjes ingegaan en zijn een hapje gaan eten bij het Hard Rock Café. Tijdens het eten sloeg de slaap toe, dus we hebben snel gegeten en toen terug naar het hotel. Er worden alleen wel wat feestjes gehouden in het hotel, dus dat hoor je 's nachts wel en is niet goed voor je slaaprust. Ik heb redelijk geslapen maar Lucienne had er wat moeite mee. De feestjes zijn wel alleen op vrijdag en zaterdag. Dus doordeweeks zal het meevallen.

26 augustus

's Ochtends eerst lekker ontbeten en toen even bekeken wat we gingen doen. We besloten om richting Hollywood Boulevard te lopen om te kijken voor eventueel hop-on / hop-off bus. Maar we kwamen een Hollywood tour tegen voor een redelijke prijs. We besloten dat te doen. De man attendeerde dat er een block verderop een Farmers Market gaande was met allerlei leuke tentjes met vers eten. Het was inderdaad een markt met allemaal in het begin foodtentjes en daarna een gewone markt met allerlei vers fruit, groentes, noten, honing, etc.

Om half 12 hadden we de tour, dus liepen weer die kant op. We zijn met het busje langs de Rodeo Drive gekomen, langs allerlei hotels/restaurants die gebruikt zijn voor films. Daarna natuurlijk langs de huizen van de celebrity's, o.a. Het oude huis van Johnny Depp, Katy Perry, Tom Cruise, Gwen Stefanie en Bruno Mars. Als je nog een huisje zoekt, het staat te koop voor 37 miljoen. Haha, waar praat je over?

Toen we terug waren, zijn we naar het beginpunt van de Walk of Fame gelopen. Erg leuk om dat toch een keer gedaan te hebben. Je hebt er best veel te zien. Wat indrukwekkend is, is bijvoorbeeld the Chinese Theatre. Een groot Chinees theater met een bijzonder gebouw. We zijn even een soort van shopping mall ingelopen en even wat gegeten. We hebben even het gekochte spul afgegeven bij het hotel en zijn toen met de metro naar Downtown Los Angeles geweest.

We gingen op zoek naar Chinatown, maar dat ging nog niet heel gemakkelijk (achteraf bleek het natuurlijk wel makkelijk te zijn). Maar we hebben het gevonden! Alleen was het niet heel bijzonder. Het is apart dat het er is, in Los Angeles maar verder niet.

JUVV6028

We gingen op een gegeven moment terug en kwamen ook nog een Mexicaanse markt tegen. Erg gezellig en leuke winkeltjes, een soort van marktsteegje. Aan het einde van de markt kwam je nog op een soort van plein waar Mexicaanse muziek gaande was in kledingdracht.

We hebben nog een hapje gegeten bij thuiskomt bij de Mexicaan en vonden het toen wel weer welletjes. Het werd vroeg opstaan voor de auto ophalen om dan verder te gaan.

27 augustus

Het wekkertje ging vroeg, want we moesten om 08.00 uur de auto ophalen. Dit hebben we lopend gedaan. Dit was prima te doen. We kregen een fijne auto, de Ford Focus en daar gingen we! We hebben de auto even geparkeerd bij een parkeerplaats dichtbij het hotel en hebben even ontbeten. Voor vandaag hadden we op de planning om langs tante Mientje te gaan. Dit is familie van Lucienne. We reden er ongeveer 1,5 uur over en werden warm onthaald (de temperatuur lag hier ook een stuk hoger). Luus had allerlei kadootjes uit Nederland meegenomen (kaas, drop en parfum) en dat vond Tante Mientje geweldig! We kletsten even bij en gingen lunchen bij The Red Lobster. Dit was heerlijk! Toen het ongeveer 15.00 uur was, gingen we richting het huis terug om daarna verder te rijden naar Las Vegas. We namen afscheid en Hans reed ons een stuk voor naar het tankstation om daar nog even te tanken.

SFIR2124

SZJD2763

De weg naar Las Vegas was prima. Luus en ik keken onze ogen uit vanwege de natuur. Je rijdt gewoon in de woestijn. Erg indrukwekkend. We reden er ongeveer 3 uur over. We namen even de verkeerde afslag, maar konden de volgende nemen zonder al te veel om te rijden. Wel even wennen hoor hier rijden in zo'n stad, maar we hebben het voor elkaar gekregen!

En in wat voor gaaf hotel zitten wij!!! 2 kingsize bedden, een hele casino in het hotel, er is van alles te doen en zitten gewoon aan de Strip! Zo gaaf, we keken onze ogen uit. We hebben de spullen in de hotelkamer gezet en zijn de Strip opgelopen. Bizar hoe groot dingen hier zijn opgezet, of dat je bijvoorbeeld de Eiffeltoren tegen komt. Na het eten hebben we de watershow bij Bellagio bekeken (zitten we tegenover). Dit is ook erg gaaf. We liepen nog even verder de Strip op en vonden het toen welletjes. We keerden terug naar onze hotelkamer, typten/schreven onze verhalen weer bij en toen lekker slapen!!

IMG_4572

IMG_4566

28 augustus

Vandaag zijn we redelijk op tijd opgestaan, hebben ons klaargemaakt en even ontbeten bij de Starbucks. Een lekkere cinnamon roll :). Alleen de naam spellen ging niet zo goed, haha.

IMG_4610

Toen we dit op hadden zijn we de auto gaan ophalen in de garage om vervolgens naar Hoover Dam te rijden. Het begin ging even wat stug met de TomTom, maar we kwamen er! En hoe gaaf was dat! Het is echt indrukwekkend hoe het tot stand is gekomen en wat het betekent voor de inwoners. Daarnaast is het uitzicht niet normaal mooi! Je kijkt over de watervlakte van Lake Mead en de andere zijde Colorado River. Luus en ik reden eerst met de auto over de Hoover Dam om een parkeerplaats te vinden. Dit was redelijk gemakkelijk en hadden geluk dat er iemand wegging. We liepen een stukje naar beneden om vervolgens over de Hoover Dam te lopen naar het Visitor Center, met vele oohs en aaahs. Want zoals eerder gezegd, het uitzicht is prachtig.

IMG_4615

We liepen naar de Visitor Center en hebben een tour gedaan. Hier kreeg je meer informatie over het ontstaan en wat het deed. Daarnaast hebben we een stuk in de tunnels gelopen en bij de pijplijnen gekeken. Echt heel mooi en een aanrader.

We hebben nog even op het uitzichtpunt gestaan om vervolgens terug te lopen naar de auto.

We gingen weer terug naar het hotel om daar de auto te parkeren. Toen we terug waren gingen we naar een shop waar je tickets goedkoper kan krijgen. We wilden naar de Magic Mike Live show, maar helaas die speelde niet.... maar niet getreurd, we hadden nog The Chippendales! Luus en ik vonden dat, nu we toch in Las Vegas waren, leuk om een show te kijken. Dus we hadden de kaarten en bestelden een Uber om naar Fremont Street te gaan. We struinden wat rond, aten wat en vonden het toen weer welletjes. Het was leuk om gezien te hebben, maar overdag is er niet heel veel activiteit. Wel viel het ons op, dat armen/daklozen veelal rondliepen. Het blijft bijzonder om dit zo veel te zien.

Met de Uber gingen we terug en lieten ons afzetten bij de Venetian. Het voelt ook echt alsof je er rond loopt, binnenin is het vol decoratie en ook de gondels. Ook zingen de gondeliers de liederen. Echt leuk om gezien te hebben. We liepen terug over de Strip naar het hotel om ons op te gaan frissen. Half 9 begon de show en waren er mooi op tijd. Wat een beleving was dit, haha. Luus en ik hebben behoorlijk gelachen maar natuurlijk ook mee zitten schreeuwen. Echt een hele bijzondere, leuke ervaring om dit in Las Vegas meegemaakt te hebben. Dit vergeten we niet snel.

QKUB9462

IMG_4672

IMG_4673

Op de terugweg hebben we ons af laten zetten bij New York, New York. We liepen naar buiten op Statue of Liberty te bekijken. Hadden we die ook weer gezien! Luus wilde eigenlijk nog even de achtbaan in, maar helaas ben ik een schijtert en besloot ze het niet te doen. We hadden nog geen avondeten op, dus gingen naar de Mexicaan tegenover de Bellagio om daar een Corona te nemen (14 dollar voor betaald, dus goed van genoten) en lekkere Nacho's. We wilden eigenlijk nog even een gok wagen van onze vouchers, alleen konden we deze niet meer inwisselen (ze waren al gesloten), dus morgenochtend nog maar even proberen. We probeerden nog de Skyview te vinden in ons hotel, maar dit waren alleen maar grote evenementenzalen. Jammer dat werd hem niet.

We gingen terug naar onze hotelkamer om de koffer weer in te pakken, onze verhalen weer bij te werken en naar bed te gaan. Het blijft bijzonder om te zien hoeveel mensen zo aan het gokken zijn en hoe groot de casino's zijn. Ze hebben van alles: winkels, food courts, pools, games kamers, etc.

Morgen gaan we rond 09.00 uur weg naar de Grand Canyon! Zo benieuwd!!

29 augustus

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken naar de Grand Canyon. We hebben daarvoor eerst even lekker wat gegeten bij de Starbucks. We reden rond 10.00 uur weg en waren ongeveer 15.00 uur in Tusayan, bij het hotel. Het hotel ziet er prima uit en super dichtbij het park Grand Canyon. Met ongeveer 10 minuten zijn we door de 'poorten'. We pakten de spullen en gingen er ook naar toe. We gingen eerst naar de Desert View, maar kwam al bij een eerste uitkijkpunt! En wauw....we keken onze ogen al enorm uit!!! Toen we bij het uitkijkpunt waren, keken we weer opnieuw onze ogen uit. We aten even een ijsje en gingen toen naar Mather Point. Dit is de mooiste plek om de zonsondergang te bekijken.

HTAI3112

NSHN5354

IMG_4693

We kunnen maar niet geloven dat we er rond lopen, want het uitzicht blijft prachtig!!!

Vanavond doen we lekker rustig aan, we hebben even gegeten in het hotel en werken nu alles bij qua blog :) Morgen naar Antelope Canyon en toch nog naar Horseshoe Band! Worden weer mooie avonturen!!!

Er staan nog veel meer foto's onder foto's. Te veel om hier kwijt te kunnen :).

Tot de volgende keer!

1. René:
    Superleuk om weer te lezen Kimmie 😘
    Have fun over there!!!
  2. Astrid:
    30 augustus 2018
    Ik blijf het zeggen: wat een geweldige trip, goed uitgezocht en voorbereid, fijn dat wij zo mee kunnen genieten!
    Kregen jullie dat eten op?!!!😲
  3. Oom Ruud.:
    Hi ladies,

Dank voor het verhaal en de mooie foto’s. Het doet - voor een deel - Tity en mij weer denken aan de rondreis die we maakten toen we 25 jr getrouwd waren. Dat ging eerst ook naar oa LA, Frisco en Las Vegas, voordat we jullie bezochten in Akron. Dat was in 1995! Waar blijft de tijd?
  4. Oom Ruud.:
    PS
    Niet te veel naar Chippendales kijken. Dat maakt jullie te kieskeurig voor vriendjes in Nederland.😉.
  5. Mieke Dijkers:
    Hallo!!!!
    Wat heerlijk weer om alles te lezen. Jullie genieten volop zie ik. Wat is het allemaal prachtig hè.

Hadden jullie helemaal geen jetlag?

Veel plezier 😘😘

Ps: ben blij dat de TomTom het doet!
  6. Oom Ruud.:
    31 augustus 2018
    Tante Tity zag vanochtend jullie Facebook-foto’s. Prachtig, o.a. door de fantastische belichting!👏. En mooi dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden.
    Groetjes en nog veel plezier,
    van
    Oom Ruud.
  7. Astrid:
    1 september 2018
    Haha Ruud; daar zit wat in!😂
    (Betr de Chippendales)
  8. Marloes:
    3 september 2018
    Wat een avontuur, lekker genieten meiden!
    We weten precies wat jullie beleven!😊